onsdag 17 augusti 2011

Rojalistisk yra igen efter dagens besked från hovet, nä inte för min del...



Det var något som jag hörde på RIX FM för sisådär en timme sedan i förbigående för jag lyssnade med ett öra så att säga och då snackades det om att Viktoria och Daniel Bernadotte tydligen väntar barn. Jaha tänkte jag nu kommer det att bli spaltmetrar om det också och frågan jag ställer mig eller uppmaningen snarare är densamma som Peter Högberg för fram:
Jag är republikan och kan inte se vinsten med att ärva titlar. så nu finns chansen låt prins Daniel och Kronprinsessans barn bli ett "vanligt" barn utan de ok som titlar från födseln lägger på. Ta chansen att föra upp frågan på agenda så att vi kan få ett blåblodigt barn att få rött blod. Låt även demokratin ta sig an detta område. Låt inte familjen Bernadotte bestämma detta. Så Vickan och Danne skaffa ett radhus i förorten. Finns justa kommunala dagis till den lille!
Jag är också republikan och instämmer således med Högberg i detta ämne; ja det är roligt att nu Viktoria och Daniel ska bli föräldrar det är ett av livets högtidspunkter. Men det finns ingen rim eller reson i att låta titlar gå i arv i generation efter generation. Namnförslag då? Tja blir det en kille passar Martin riktigt bra om jag får säga det själv eller ifall det blir en tjej Martina :)

Bloggat: Johan Westerholm om babylycka eller kolikskrik på Haga slott, Sandro Wennberg 1 med ett öppet brev till den majestätiska bebben, 2 om att brevet till Silvia har nått fram, Ring Broman för protokoll om att alla barn har rätt att födas fria, Annarkia om en tronarvinge och kvällspressen ropar halleluja, Tokmoderaten om en kunglig bulle i ugnen, Kulturbloggen om en eldig polsk gatuteater som intog Sergels torg, LO-bloggen om behovet av en vässad argumentation om lönesättning från arbetsgivarsidan, Tord Oscarsson om en alliansregering som kommit till vägs ände, Linnea Swedenmark om att vakna med hjälp av Freja, fler blogginlägg på Netroots, Politometern, Bloggar.se

Media: SR 1, 2, 3, SVT 1, 2, 3, 4, 5, 6, Ab 1, 2, 3, 4, 5, 6, DN 1, 2, 3, 4, 5, Nyheterna 1, 2, 3, 4, Expr 1, 2, 3, 4, SvD 1, 2, 3, 4, 5, 6, GP 1, 2

Intressant?

1 kommentar:

  1. Min tik ska ha valpar på söndag troligtvis. jag tycker att det smäller högre.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...